Zobrazit všechny články

Home staging je neobjevenou, ale výnosnou třešničkou

Kdyby se vás někdo zeptal, jestli by bylo příjemné udělat obchod o desítky procent výhodněji, odpověď by zřejmě byla jasná. Kdyby se vás někdo zeptal, zda si přejete vytěžit maximum ceny z prodeje nemovitosti, odpověď by byla také samozřejmá. A kdyby se vás někdo jako kupujícího zeptal na to, zda se chcete do kupované nemovitosti zamilovat už na základě fotek, nebo virtuální prohlídky a ušetřit tak čas při výběru a jít se tzv. „ podívat už na jistotu“, odpověď by též zněla jasně.

Vydělejte na Home stagingu

Hovoříme-li však o snaze vytěžit z prodeje nemovitosti maximum její hodnoty, je institut zvaný Home staging odvětvím, o kterém se zatím tolik nemluví. Zatímco v západních státech a zejména potom v USA je tento způsob zvelebování interiéru před prodejem či pronájmem již od konce dvacátého století zaběhnutým standardem, u nás se první zmínky o skloubení uměleckých vloh s ekonomickým záměrem začaly objevovat teprve v roce 2006. Má tedy designérské umění home stagingu potenciál získat své místo na trhu? A jaký je vlastně smysl využívání těchto služeb?

 

Proč využít služeb homestagera

Každý dobrý obchodník umí odhadnout hodnotu a prodejnost nemovitosti a snaží se cenu nastavit na prodejné maximum. Málokdy se však zamyslí, jestli neexistují možnosti, jak tuto horní hranici ještě navýšit – a to mnohdy zásadně. A v tomto momentě přichází na řadu odborníci, kteří sledují aktuální trendy v oblasti dekorací a zušlechťování interiéru. Zhodnotí situaci, navrhnou řešení a v kooperaci s vámi začnou provádět změny. Ty mohou laikům připadat zanedbatelné, nicméně ve výsledku a obzvlášť na ceně nemovitosti a v úspěšnosti jejího prodeje se projeví již výrazněji. Samozřejmě není vše perfektní a sluncem prozářené. I tito designéři, přes svou nekonečnou lásku k řemeslu, nepracují zadarmo, a proto v rámci objektivity je nutné zmínit, že dobře odvedená práce musí být také adekvátně ohodnocena. Pozitivnější na celé situaci však je, že ve výsledku vyděláte, což vlastně vychází ze samotné podstaty, proč spojit síly s homestagerem.

Co je tedy základní příčinou toho, že home staging je zatím v polostínu, místo aby se dostal na výsluní jako funkční a oblíbený prostředek realitních firem? Hlavním problémem je jakási informační bariéra. Kvalita daného prodeje a samotný potenciál by však mohly být mnohem vyšší, kdyby se subjekty snažily využít maxima možností na trhu. Ten nás naštěstí nutí hledat stále nové možnosti, jak nemovitost pro klienty udělat atraktivnější, jak je lépe a efektivněji nabídnout, uspokojit kupujícího a uspět v prodeji. A právě ty firmy, které budou mít v komunikaci a kooperaci s designéry v rámci home stagingu zkušenosti, nasměrují oblast realit kupředu. Tato doba se blíží a velká chvíle home stagingu je za dveřmi.
Ano, čeští realitní kuchaři připravují kvalitní dorty. Nezapomínejme však, že je to právě ona pověstná třešnička, kvůli které si my, zákazníci, dort kupujeme.
Sladké bydlení Vám přejí Irena a Adam

iN HOMESTAGING, www.inhomestaging.cz